واحد دفتر بهبود کیفیت و اعتبار بخشی مرکز آیت الله موسوی

 

فلسفه وجودی تشکیل واحد بهبود کیفیت هدایت فعالیتهای بیمارستان به سمت برآورده ساختن انتظارات مشتریان و رسیدن به استانداردهای به روز و اصلاح فرآیندهای اجرایی است که از رویکردهای اساسی همه سازمانهای ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی در سالهای اخیر است. دفتر بهبود کیفیت با همکاری تیم مدیریت ایمنی راهکارهای پیشگیری از خطاهای پزشکی و ارائه گزارش‌های فصلی در طی کارگاه‌های آموزشی اطلاعات آموزشی مناسبی را در اختیار فراگیران قرار می‌دهد. از سویی، ارائه خدمات درمانی بر اساس استانداردهای ارسالی از سوی وزارت بهداشت موجب پرورش صحیح و کامل فراگیران خواهد بود.

مسئول بخش:

سرکار خانم صغری پناهی، 02433131222

خدمات اصلی واحد دفتر بهبود کیفیت و اعتبار بخشی:

  • تدوین برنامه استراتژیک بیمارستان با هدایت تیم مدیریت اجرایی بیمارستان
  • تعیین و نشر بیانیه رسالت بیمارستان در سطح واحدهای مختلف بیمارستان
  • تدوین برنامه عملیاتی سالیانه پیشبرد هماهنگ و یکپارچه سازی برنامه‌های بهبود کیفیت ارتقای ایمنی بیمار
  • تدوین برنامه بهبود کیفیت فراگیر بیمارستان در موضوعات مختلف
  • هماهنگی و یکپارچه سازی فعالیتهای بهبود کیفیت در بیمارستان
  • پایش مستمر برنامه بهبود کیفیت داده‌ها و اقدامات مدیریتی
  • تدوین سیستم‌ها و فرآیندهای بیمارستان منطبق بر اصول بهبود کیفیت
  • تدوین شاخص‌های عملکردی قابل اندازه‌گیری و دستیابی
  • تهیه گزارش سالیانه برنامه بهبود کیفیت بیمارستان
  • نظارت بر روند اجرای خط مشی بیمارستان
  • پیگیری و هماهنگی پیاده‌سازی استانداردهای اعتبار بخشی
  • ایجاد نظام گزارش دهی خطاهای پزشکی و غیرپزشکی
  • نظارت مستمر بر اجرای مصوبات کمیته‌های بیمارستانی

موقعیت مکانی و تماس

محل بخش: دفتر بهبود کیفیت در طبقه اول، قسمت اداری، بیمارستان آیت الله موسوی

جزئیات تماس: 02433131222

مطالب آموزشی مرتبط با بخش:

  • آموزش کلیه مفاد برنامه اعتبار بخشی
  • آموزش روش‌های تحلیل خطا
  • آموزش روش‌های بهینه بهبود فرآیند