معاونت آموزشی و پژوهشی مرکز آموزشی درمانی آیت اله موسوی

اطلاعات
نام و نام خانوادگی: آقای دکتر اصغر مرزبان
تحصیلات: فوق تخصص نوزادان
مسئول واحد آموزش: سرکار خانم فاطمه شریفی
شماره تماس: 024-۳۳۱۳1559
دورنگار: 024-۳۱۳۱431

مروری بر شرح وظایف مدیریت:

  •  طراحی ،توسعه، استقرار و بروزآوری سیستم جامع کنترل و نظارت بر مراقبت های پرستاری و مامایی همچنین بخش های بالینی ، بستری و آموزش ضمن خدمت کادر مراقبتی مشتمل بر ابعاد ، اجزاء ،ابزارها ی مختلف
  •  کنترل و نظارت عالی و کلان بر فعالیت و حضور به موقع کادر تخصصی و فوق تخصصی مراقبتی-درمانی و پزشکان اعم از اتندها،دستیاران،کارورزان و سایر پزشکان فعال در بیمارستان ، دانشجویان و فراگیران گروههای پیراپزشکی ...
  •  انجام فعالیت های لازم جهت تشکیل ،هماهنگی ،پشتیبانی تیم های پزشکی و پرستاری تخصصی و فوق تخصصی با عنوان "تیم درمان"که متشکل از افراد دارای مهارتهای مختلف برای بیمارانی که دارای چندین نارسایی و مشکل متضاد و مرتبط به هم بوده و به اصطلاح مورد پیچیده ( Complex Case )و خاص هستند و نظارت و کنترل بر عملکرد موثر این تیم ها
  •  طراحی ، توسعه و بروزآوری سیستمی با عنوان " طرح های مراقبت بالینی "مشتمل بر عناصر ،ابعاد و اجزاء فهرست مراقبت های عمومی
  •  ابلاغ "طرح ها و پروتکل های مراقبت بالینی" به حوزه تحت سرپرستی و کادر تخصصی و فوق تخصصی اعم از پزشکان ، سرپرستاران ،مدیران تیم های مراقبتی در بخش های مختلف و انجام امور نظارتی و هماهنگی و پشتیبانی لازم جهت پیاده سازی موثر و دقیق
  •  تعیین نیازهای آموزشی میان مدت و بلند مدت برای حوزه تحت سرپرستی اعم از پزشکان و کادر تخصصی و فوق تخصصی مراقبتی-درمانی بیمارستان و انجام برنامه ریزی ها و طراحی های لازم و همچنین پیگیری ها و نظارت های مورد نیاز جهت اجرای دوره ها و برنامه های آموزشی با مشارکت بخش ها و پزشکان ذیربط ،سرپرستاران و مدیران تیم های پرستاری (سرگروهها یا تی ام ها)و مشارکت و همکاری با واحدهای ذیربط در مدیریت منابع انسانی بیمارستان
  •  ایجاد هماهنگی و برقراری ارتباطات و تعاملات مناسب بین کادر مراقبتی تخصصی و فوق تخصصی بخش های مختلف بالینی و بستری ،اورژانس ،اتاق های عمل جراحی و درمانگاه ها
  •  همکاری و مشارکت در تصمیم گیری های جمعی بیمارستان از طریق شرکت و عضویت در کمیته های تصمیم گیری نظیر :بهبود کیفیت ،ایمنی و کنترل عفونت،مصرف دارو،مدارک پزشکی و سایر کمیته های مرتبط و ...
  •  نظارت و کنترل مستمر و انجام پیگیری ها و ارائه رهنمودها و راهکارهای لازم جهت رعایت کامل حقوق بیماران و خانواده های آنها توسط کادر مراقبتی واحدها و بخش های مختلف
  •  نظارت و کنترل مستمر بر فرآیندهای ارائه خدمات تشخیصی تخصصی و فوق تخصصی مراقبتی در بخش های مختلف و بهبود مستمر این فرآیندها
  •  تهیه و بروز آوری مستمر پروتکل ها ،دستورالعمل ها ،ضوابط و مقررات فنی و تخصصی برای فرآیندهای مراقبتی و تدوین و بروزآوری طرح های مراقبت بالینی
  •  انجام کنترل های دوره ای و موردی و انجام اصلاحات و اعمال تغییرات لازم در فرآیندها و روش ها
  •  تجزیه و تحلیل پروتکل ها و فرآیندهای مراقبت تشخیصی و انجام اقدامات لازم جهت بهبود شاخص های عملکرد این فرآیندها با همکاری واحدهای ذیربط و تحت سرپرستی
  •  انجام کلیه فعالیتها و اقدامات لازم جهت هدایت ،اجرا و راهبری سیستم مدیریت بحران در مجموعه کادر تخصصی و فوق تخصصی مراقبتی مشتمل بر:
  •  مدیریت بحران های داخلی و عواقب و نتایج ناشی از بحرانهای مومی که باعث مراجعه وسیع بیماران به بیمارستان میشود و همچنین پیگیری های لازم جهت تامین نیروی انسانی،تجهیزات و لوازم مورد نیاز جهت مواجهه با بحرانها و نظارت و کنترل مستمر بر مجموعه کادر مراقبتی به منظور حفظ آمادگی و پاسخ مناسب در زمان وقوع بحران ها و حوادث غیر مترقبه
  •  اتخاذ تدابیر مناسب ،راهکارهای مناسب و انجام اقدامات لازم در خصوص ایجاد ،حفظ و تقویت انگیزه های مادی و معنوی در کلیه کادر پزشکان و کارکنان مراقبتی تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان با همکاری و هماهنگی واحدهای ذیربط در مدیریت منابع انسانی
  •  انجام کلیه فعالیت ها و اقدامات مورد نیاز جهت اجرا و راهبری سیستم های تامین و حفظ ایمنی محیط بالینی و کنترل و دفع عوامل خطر و عفونت ها
  •  اقدامات لازم جهت شناسایی سریع و به موقع مراکز و منابع عفونت در سرتاسر محیط داخلی بیمارستان
  •  فعالیت های مورد نیاز به منظور پیشگیری از بروز عفونت و همچنین دفع سریع عفونت و جلوگیری از شیوع آن در بخش های مختلف بیمارستان اعم از درمانی،اداری،خدماتی و...
  • فعالیت ها و اقدامات لازم جهت شناسایی خطرات،سوانح و حوادث احتمالی ناشی از کار نظیر تماس با موارد بیماریهای واگیردار ،آلودگی با سرنگ و ابزار و فرآورده های خونی و جلوگیری از بروز حوادث ناگوار برای بیماران بستری و کادر مراقبتی
  •  انجام سایر وظایف و امور